Ofte stilte spørsmål | Klardag

Ofte stilte spørsmål

Her finner du svarene på våre mest stilte spørsmål. Hvis ikke du finner svaret du leter etter så kan du ta kontakt med vår kundeservice.

BESTILLING OG LEVERING

01. Hvor sender vi?

Vi sender til Norge.

02. Hvilke leveringsalternativ kan jeg velge mellom?

Vi bruker HeltHjem som transportør. I de fleste tilfeller vil HeltHjem levere pakken hjem til deg med avisbud om natten, og du trenger derfor ikke personlig ta imot eller signere for pakken. For enkelte postkoder vil vår transportør levere pakken på ditt lokale postkontor/utleveringssted. Dette får du beskjed om ved bestillingen.

03. Hvor lang tid tar leveringen?

Standard levering tar 1-3 arbeidsdager.

04. Hvor mye koster frakten?

Frakten koster 29 kroner.

05. Må jeg betale frakt for hvert produkt jeg bestiller?

Nei, fraktkostnaden tilkommer per ordre, ikke per produkt. Kostnaden avhenger ikke av antall produkter du kjøper, så lenge de er lagt til i samme ordre.

06. Hva gjør jeg hvis betalingen min blir avvist?

Skulle betalingen din bli avvist via Vipps anbefaler vi at du tar kontakt med Vipps kundeservice for å oppklare problemet.

SKADE OG SAVNEDE PAKKER

07. Hva gjør jeg hvis det er skade på pakken min?

Dersom emballasjen og pakken er skadet ved levering må du umiddelbart melde fra til oss. Dette gjelder uansett om du, basert på emballasjen, kan avgjøre om selve varen er skadet eller ikke.

Skader må meldes innen syv arbeidsdager fra varen ble levert. Spar alltid på originalforpakningen, og ta gjerne bilder av skaden.

08. Hva gjør jeg om pakken min har ikke kommet enda?

Pakken din leveres på dørmatten eller i postkassen din, avhengig av hva slags type bolig og nabolag du bor i. Sjekk derfor at adressen du har oppgitt er riktig, og sjekk både postkassen og dørmatten. Dersom dette stemmer ber vi deg ta kontakt med HeltHjem kundeservice.

09. Hvorfor viser sporingen at pakken befinner seg et annet sted enn mitt poststed?

Pakkene sendes fra vårt lager i Ski. Stedsnavn i sporingen defineres av postnummer, så i noen tilfeller vil det derfor kunne vises at pakken er et annet sted i nærheten av deg fordi terminalen hvor pakken ble behandlet på har lokasjon her. Pakken vil likevel bli utlevert til den adressen du har oppgitt.

10. Hva gjør jeg om jeg har oppgitt feil adresse?

Som kunde er du ansvarlig for å oppgi korrekt adresse ved bestilling. Du kan endre adressen frem til pakken er sendt fra vårt lager – ta kontakt med kundeservice så fort som mulig. Hvis du bor i nærheten av den oppgitte adressen, kan vi sende pakken til nærmeste utleveringssted.

Dersom du ikke har mulighet til å hente den ut på et utleveringssted kan vi returnere pakken til avsender/nettbutikk, slik at du kan bestille en ny pakke til rett adresse. Om du ønsker å endre levering, kan du ta kontakt med HeltHjem sin kundeservice.

RETUR

11. Hvor lang returrett har jeg?

Vi tilbyr alle våre kunder 14 dagers åpent kjøp.

12. Når får jeg tilbakebetalt penger fra returen min?

Vi refunderer pengene dine når vi har mottatt varene. Dette tar vanligvis 5-10 arbeidsdager.

13. Blir jeg belastet for frakt dersom jeg returnerer hele ordren min?

Dersom varene du sender tilbake er ødelagt eller skadet (reklamasjon), så vil fraktkostnaden tilbakebetales. Du kan sende tilbake varene hvis du har ombestemt deg, men da vil du ikke få refundert opprinnelig fraktkostnad. Forøvrig koster retur 39 kr.

ANNET

14. Selger dere gavekort?

Nei, dessverre. Dersom du ønsker å gi en gave fra vår side, så tilbyr vi 30 dagers åpent kjøp på alle våre produkter.

15. Hvem skal jeg snakke med hvis jeg har en klage?

Vennligst ring vår kundeservice på tlf 22 06 27 80 eller bruk kontaktskjema her.